Har företaget problem som är svåra att lösa? Är du osäker på hur du ska tackla IT-utvecklingen eller är det så att du vet att ni skulle kunna utvecklas, men inte hur? Ett både effektivt och ekonomiskt sätt att hantera utvecklingen i ett företag är genom att anlita en interim konsult – en kompetent person som snabbt sätter sig in i företagets situation och hjälper er med långsiktiga lösningar.
Vad är en interim konsult?
Att anlita en person som interim konsult är lite som att anställa en person som timvikarie, men istället för att personen saknar utbildning, så är en interim konsult mycket kompetent och utbildad. Du har ett problem eller vill utveckla din verksamhet, samtidigt som vare sig du eller någon annan har kompetensen, erfarenheten eller tiden för det. Då anlitar du en konsult som utifrån det mandat som du ger får leda utvecklingen på ett visst område. Med den digitalisering som pågår, och som ökat takten i och med coronapandemin, är det särskilt viktigt att fokusera på IT. Genom att anlita en interim IT-chef från Brightmill kommer du snabbt komma före konkurrenterna och få goda lösningar på dina problem. När det kommer till IT är det också ofta så att vi inte alltid har koll på att något skulle kunna förbättras, och bara fortsätter i samma fotspår. Det är därför extern kompetens kan vara en så god hjälp.
Anlita interim konsult
Du kan anlita en interim konsult inom många områden: IT, ekonomi, ledarskap, supply chain, HR etc. Det som är fördelen för dig som företagare med att anlita ett interim konsult är att du inom ett par dagar har den eftersökta kompetensen på plats. Istället för att försöka göra allt själv, vilket tar mycket tid och kräver en enorm kompetens, så har du en kvalificerad person fysiskt på företaget att samarbeta med. Det kostar också mycket mer att anställa personal, särskilt välutbildad arbetskraft.